Első lengőkar szilent, hátsó lengőkar szilent
A lengőkar szilent hiba oka általánosan elmondható, hogy a lengőkar szilent felszakadása, elszakadása, kirepedésében nyilvánul meg! Az első illetve a hátsó lengőkar szilent anyagát tekintve egy vulkanizált kaucsuk gumi. Ez lehet tömör vagy feszített, esetleg pontonként merevített.
Az alábbi képen látható egy lengőkar szilent példa.
Ez egy Audi A3 és egy S3 első lengőkar, hátsó szilentet mutatja. Külső és belső átmérő, valamint középfurat átmérő különbség NINCS. Viszont a lengőkar szilent anyagon látszik, hogy a sportosabb és ezáltal nagyobb erőhatásoknak kitett S3 (vagy Golfnál a GTI) szilent gumi része tömör.
Amennyiben a lengőkarodban a lengőkar szilent elszakadt, kirepedezett akkor az hibás. Az autó futóműve biztonságos közlekedésre alkalmatlan.
Lengőkar szilent hiba jelei:
A lengőkar szilent hibát általában az ügyfél két féle panasszal szokta jellemezni és leírni. Kopog a futómű vagy remeg a kormány (mintha rosszul lenne kicentírozva a kerék).
Lengőkar szilent hiba vizsgálata:
Lengőkar szilent hiba gyanú esetén az autót mindenképpen fel kell emelni és a futóművet meg kell vizsgálni. Amennyiben van a szervizben rázópad akkor az is sokat tud segíteni a lengőkar szilent hiba feltárásában.
Lengőkar szilent csere:
Lengőkar szilentet cserélni lehet, de nem ajánlott és anyagilag se éri meg. Megpróbálom elmagyarázni, hogy miért.
Lengőkar szilent csere egyszerűen:
A lengőkar szilent cseréhez a lengőkart előszőr is ki kell szerelni kompletten. Ha ez megvan akkor a rossz szilentet ki kell préselni a helyéről és az újat pedig be. Ezután mehet vissza a lengőkar és kész is a művelet.
Viszont az életben ez nem ilyen egyszerű.
Először is ismerni kell a lengőkar felépítését és anyagát. Acél, alu vagy valami ötvözett. Amennyiben alu vagy alu ötvözet a lengőkar akkor a szilent cserét el kell felejteni mert könnyűfémbe nem szabad préselni. A préselés anyag torzulást okozhat ami okán pedig feltételezhető, hogy az új szilentet nem tudjuk a helyére préselni vagy ha mégis akkor is fen áll a veszélye, hogy kiesik a fészkéből.
Lengőkar felépítése és a lengőkar szilent elhelyezkedésé:
A lengőkar áll magából a testből amihez csatlakozik általában 1-2 lengőkar szilent, ezt hívjuk lengőkar első szilentnek vagy hátsó szilentnek. Továbbá áll egy lengőkar gömbfejből vagyis a talpasból.
Lengőkar szilet csere költséghatékonyan:
Kezdjünk el számolni és kijön a végeredmény. Előszőr is egy lengőkar szilent 4-5 ezer ft, ebből kell úgy kettő, továbbá van még egy talpas is amit ki kellene cserélni, ha már ki van szerelve a lengőkar. Ez legyen mondjuk 6 ezer ft. És akkor jön a munkadíj lengőkar ki-be szerelés mondjuk 1-1 óra vagy is 30.000 ft (15.000ft/óra). És akkor itt jön a fekete leves. A Szilent ki be préselése is lehet 1-2 óra. Ezután még mindig benne van a pakliban az, hogy az 5-10 éves lengőkar hibás, sérült vagy nem bírta ki a préselést (20T) Tehát ha ezeket a számokat összeadjuk és a hibázási lehetőségeket vagy az anyagfáradást nem is vesszük figyelembe akkor egyértelműen látszik, hogy a legjobb megoldás a komplett lengőkar csere. Munkadíjban is olcsóbban jövünk. Garancia is lesz, illetve minden új lesz a lengőkarban.