Sütiket (cookie) használunk, hogy megkönnyítsük webáruházunk használatát az idelátogatóknak. Az „OK” gombra kattintva elfogadja a preferenciális, statisztikai és marketing sütik használatát számunkra és partnereink számára. A weboldal működőképességének fenntartása érdekében funkcionális sütiket is használunk. A sütikel kapcsolatos részletes információkért és beállításokért kérjük, kattints ide!

Futómű alkatrész webáruház

Kapcsolat

Futóműwebshop.hu
Vágóhíd utca 3/A.
4030 Debrecen
Telefonszám: 06-20/402-8182
Írjon nekünk
info@futomuwebshop.hu

» Garancia
Garancia és vissza árú menete

Autóalkatrész garancia és visszaárú!

Mit kell tennie, ha garanciális időszakon belül meghibásodik az alkatrésszel?
Legelső lépés, hogy vissza kell mennie az autószerelőhöz és meg kell vele vizsgáltatni a hibásnak vélt alkatrészt. Amennyiben a szerelő azt állapítja meg, hogy az alkatrész hibás, és még garancia időn belül van, abban az esetben garanciális bejelentő lapot kell kitölteni, ezt mi küldjük el önnek, mert minden gyártó és importőr más és más garancia bejelentő űrlapot használ! Tehát jelezni kell felénk írásban (e-mail), hogy mi történt és mi erre reagálva megírjuk a szűkséges lépéseket és elküldjük a garanciális bejelentő űrlapot!

Milyen papírokra vagy dokumentumkora van szűksége a helyes és gyors garancia érvényesítéséhez?

1: Szerelő által leírt szerelői szakvélemény melyett a garanciális bejelentő űrlapban ír le, ezt ő aláírásával és bélyegzőjével hitelesített. Garanciális űrlap itt tülthető le: Ide kattintva

2:
A beszerelésről készült számla és munkalap. (Eredeti vagy másolat

3:
Az alkatrész számlája, amit tőlünk kapott. (Eredeti vagy másolat)

4:
Forgalmi engedély másolat

Vannak egyedi alkatrészek, amik speciális esetbe tartoznak, ilyenek az EGR szelepek, Részecskeszűrők, Lengéscsillapítók és további számos elektronikai alkatrészek. Ezeknél a termékeknél, szűkség lesz egy mérési jegyzőkönyvre és, vagy egy diagnosztika által meghatározott és kinyomtatott hiba feltárásra.

A Garanciális Ügyintézés menete:
A fent felsorolt dokumentumokat és magát a hibásnak vélt alkatrészt vissza kell küldeni hozzánk. Az alkatrész megérkezése után a terméket szemrevételezzük! Szemrevételezés során két dolgot vizsgálunk meg. Nincs e rajta sérülés, nincs e hibás szerelésre utaló nyom (kalapács, flex, hegesztés stb), mert ha ezek valamelyike is látható akkor a termék garanciális ügymenete nem folytatható. Ha viszont minden rendben van akkor a terméket elküldjük a gyártónak a dokumentumaival együtt. A gyártó vagy az importőr ezután vizsgálatnak teszi ki az adott alkatrészt. A kis értékű alkatrészek esetén a garanciát az Importőr maga állapítja meg, Amennyiben egy alkatrész nagy értékű például Kettőstömegű, visszaküldik a gyárba és ott vizsgálják be. Ha kész a vizsgálat, írnak egy szakvéleményt, amelyben elfogadják vagy elutasítják a garanciális igényt. Amennyiben a garanciát elfogadták, abban az esetben az Importőr nekünk küldi a csere terméket, és utána mi is továbbítjuk Önnek az alkatészt. A Garanciális ügyintézés ideje változó. Lehet 3 de lehet 30 nap is.

Mit csináljak addig az autó nélkül? A kérdés jogos.
Mivel garanciális ügyintézésről van szó és ez a vizsgálat időbe kerül, addig az ügyfél autó nélkül marad, sőt rosszabb esetben az autó emelőn a szerelőnél. Mi ilyen esetben azt szoktuk ajánlani, hogy meg kell vásárolni az alkatrészt. Mi azt elküldjük, ön beszerelteti , ekkor kiszerelésre kerül a hibásnak vélt alkatrész is! Ön tudja használni egyből az autóját , tehát az idő relatívan nem elsődleges probléma. Vissza küldi a hibás terméket, mi elindítjuk a garanciát és amennyiben az pozitív elbírálást kap úgy mi a termék árát visszautaljuk önnek.

Visszáru kezelése:
A nálunk vásárolt alkatrészekre 14 napos visszavásárlási garancia van. Ez azt jelenti, hogy 14 nap van az ügyfélnek vagy szerelőnek arra, hogy egy alkatrészről kiderüljön, hogy jó e az autójába, hogy nem e rendelt rosszat, vagy csak egyszerűen mégsem kell. 15-30nap elteltével  már csak 50% levonásban tudunk alkatrészt vissza vásárolni, 30 nap után pedig már sajnos sehogy nem áll módunkban alkatrész visszavenni, vagy cserélni.

Az alkatrészeket csak és kizárólag eredeti csomagolásában, a rajta lévő matrica, vonalkód, cikkszám sértetlensége esetén áll módunkban visszavenni. Továbbá csak és kizárólag beszerelés mentes alkatrészt tudunk vissza venni. Beszerelés után már csak garanciális ügyintézésre van lehetőség.

Hogyan kapom vissza a pénzemet?
Amennyiben az áru beérkezik és mi átvettük, az alkatrész visszavételezéséről készül egy mínuszos  számla és az alkatrész árát az Ön által adott bankszámla számra visszautaljuk.

Garancia:
Alkatrészeinkre általában 1-2-3év garanciát vállalunk. Amit az adott termék magyarországi forgalmazója vagy gyártója határoz meg. A garanciális ügyintézéshez szükségünk van maga az adott alkatrészre és a számlájára, a beszerelő műhely által kiállított beszerelési számlára, és egy szakvéleményre. (Ezt tőlünk kérheti. A szakvélemény tartalmazza pl.mikor lett beszerelve az alkatrész, kb. mennyi km-t tett meg az autó a beszereléstől számítva, milyen hibajelenséget tapasztalt stb.

A fent felsoroltak hiányában sajnos nem áll módunkban garanciás problémát kezelni vagy felvenni!

Csere:
Az alkatrész cseréjére, illetve visszavételére a átvételtől számított 14. napig van lehetőség. Természetesen ennek a szabálynak a betartása a különböző nagykereskedéseknél nem egyforma, de vannak beszállítók, gyártók akik 14 nap után egyáltalán nem hajlandóak már visszavenni tévesen rendelt termékeket. Így megkérünk mindenkit, a szükséges alkatrészeket a beszerlési időponthoz képest ilyen időtávon belül próbálja beszerezni. Természetesen, mivel legtöbb autó gyári alkatrész programjával rendelkezünk, így kevés az esély, hogy ne legyen jó az adott alkatrész (de sajnos az ördög nem alszik)!
Az áru cseréjekor a gyári csomagolásnak eredeti, tiszta állapotban kell lennie, és az alkatrészen beszerelési nyomnak nem szabad látszania. Még egyszer szeretnénk hangsúlyozni hogy az alkatrész cseréjére, illetve visszavételére a átvételtől számított 14. napig van lehetőség ezután már nincs mód a visszavásárlásra!

A legfontosabb, hogy minden garanciális ügyintézéshez szükséges a vásárlási számla vagy másolata, beszerelési számla másolata és egy szakválemény, melyet sokszor az adott importőr csak a saját bejelentő lapján fogadja el, de bizonyos esetekben elegendő egy sima kézzel írott is. Probléma esetén keressenek minket, és felvilágosítást és segítséget tudunk adni.

Ide kattintva letölthető a garanciás bejelentő űrlapot, melyet kitöltve a termékkel együtt vissza kell küldeni telephelyünkre!

Első és hátsó lengőkar szilent hiba, cseréje, ára

2024.11.08.

Ismerd meg a lengőkar szilent feladatát és hibáit. Tudd meg, hogy a lengőkar cseréje megoldást nyújt-e...

Mitől és miért világit a Check Engine lámpa a műszerfalon?

2024.09.03.

Neked is gyulladt már fel a sárga Check lámpa? Aggodalomra semmi ok, pánikba se kell esni. Valószínű...

A kerékcsapágy hiba és problémák megoldásai – Hogyan kerüld el a komolyabb bajt?

2024.08.30.

A kerékcsapágy egy kicsi, de kulcsfontosságú alkatrész. A kerékagyon belül található, a kerekek sima...

Felvillant a kis lámpa a műszerfalon? Nem indul az autó? Mi lehet a hiba?

2024.08.29.

Fő feladata a motor által kibocsátott káros anyagok átalakítása kevésbé ártalmas vegyületekké, mielőtt...

 

NDMyM