Sütiket (cookie) használunk, hogy megkönnyítsük webáruházunk használatát az idelátogatóknak. Az „OK” gombra kattintva elfogadja a preferenciális, statisztikai és marketing sütik használatát számunkra és partnereink számára. A weboldal működőképességének fenntartása érdekében funkcionális sütiket is használunk. A sütikel kapcsolatos részletes információkért és beállításokért kérjük, kattints ide!

Futómű alkatrész webáruház

Kapcsolat

Futóműwebshop.hu
Vágóhíd utca 3/A.
4030 Debrecen
Telefonszám: 06-20/402-8182
Írjon nekünk
info@futomuwebshop.hu

» Skoda Fabia lengőkarszilent
Skoda Fabia Első lengőkar hátsó szilent cseréje

Első lengőkar hátsó szilent cseréje (1,2 12V AZQ):

A Fabiák gyakori futómű hibája az első lengőkarok szilentjeinek, megnyúlása, szakadása. A lengőkar szilent cseréjéhez a következő szerszámokra lesz szükségünk:

16-os, 18-as  és 19-es csillagkulcs
fűrészlap
emelő (nem a gyári)
bak
kalapács
tompa véső
racsnis heveder
csavarlazító
szilikonzsír
2db új szilent

A 11-es számú alkatrész a cserélendő szilent. Választhatjuk a gyárit 6Q0 407 183A (Skoda), vagy a teli szilentek közül: a 6LL 407 183 (Seat) vagy 8Z0 407 183 (Audi) számút.

A teli szilentek tartósabbak, jobb lesz a kocsi kanyarstabilitása, úttartása. Az autót felemeljük, alábakoljuk és levesszük a kereket. Emelőn nyugvó autót sose szereljünk!
A bekarikázott aluminium öntvényben van a cserélendő szilent:

Azért, hogy hozzá férjünk, ki kell venni a lengőkart:
Hogy ne állítódjon el a futómű, a talpas gömbfejet kell oldani és a lengőkar első csavarját. Ez a munka egyik legnehezebb része. Csavarlazítóval gondosan befújjuk a csavart. A talpas gömbfej kúpos és önzáró ezért vagy gömbfej kinyomót használunk vagy  a kerékagy öntvényét ütjük meg egy határozott mozdulattal kalapács és véső segítségével.

A gömbfej anyát 18-as csillagkulccsal oldjuk.  A lengőkar már lefelé mozdítható, csak az első csavar rögzíti. A csavart 18-as csillagkulccsal tudjuk kivenni.
Az 1.2 motoroknál a csavart teljesen nem lehet kivenni, mert nekiütközik az olajteknőnek. Ezért a motortartó csavarját (16-os csillagkulcs) is le kell szedni.
Az olajteknőnél megemeljük a motort kb. 3 cm-re. Az emelő és az olajteknő közé falécet teszünk, hogy ne sérüljön meg. Ezek után már ki tudjuk venni a lengőkart.
 A gyári szilent műanyag házú, ezért egy fűrészlappal óvatosan befűrészeljük. Az alu öntvényre vigyázzunk! A művelet után hátulról már kiüthető a régi szilent. Az öntvényházat belül gondosan megtisztítjuk. Nekem a műanyag szilent és az öntvény között ki volt „virágozva” az alu.

Az új szilentet be kell sajtolni az öntvénybe! Én egy 12-es 8.8-as keménységű menetes szárat használtam. 18cm hosszú szárhoz 2db 12-es toldó anyát vettem.
A toldó anya 35mm hosszú ezért nehezebben lehet megszakítani.
A két oldalon alátétekkel támasztottam meg a szilentet. 43-as alátét (külső méret: 78), 23-as alátét (külső méret: 59), 14-es alátét (külső méret: 41).

19-es csillagkulccsal fokozatosan besajtoljuk, én bekentem a szilentet szilikonzsíral ,hogy könnyebben bemenjen. Az egyik oldalon összehegesztettem az alátéteket de felesleges mert könnyen középre igazíthatók az anya meghúzása közben.

Már csak a lengőkar visszarakása van hátra. A lengőkar végét bekentem szilikonzsírral, és racsnis hevederrel húzattam a helyére. Amikor ez megvan akkor a lengőkar elejét kell visszatolni a helyére és rögzíteni a csavarjával. A motort elkezdjük leengedi de fent közben a motortartó csavarját beigazítjuk a tartó és a motort összekötő öntvény furatába, majd tovább engedjük lefelé. Az anyával rögzítjük.

A lengőkart feltoljuk és beillesztjük a talpas gömbfejet a helyére és a csavarját meghúzzuk.

A kereket visszarakjuk és az autó bal oldalán is kicseréljük a szilentet, de itt már nem kell emelni a motort.


Nem bonyolult művelet de a makacson ragaszkodó gömbfej és a csak besajtolhatóan berakható szilent miatt gyakorlottabb vállalkozó szellemű mágusoknak ajánlom!

Sok sikert hozzá!

Első és hátsó lengőkar szilent hiba, cseréje, ára

2024.11.08.

Ismerd meg a lengőkar szilent feladatát és hibáit. Tudd meg, hogy a lengőkar cseréje megoldást nyújt-e...

Mitől és miért világit a Check Engine lámpa a műszerfalon?

2024.09.03.

Neked is gyulladt már fel a sárga Check lámpa? Aggodalomra semmi ok, pánikba se kell esni. Valószínű...

A kerékcsapágy hiba és problémák megoldásai – Hogyan kerüld el a komolyabb bajt?

2024.08.30.

A kerékcsapágy egy kicsi, de kulcsfontosságú alkatrész. A kerékagyon belül található, a kerekek sima...

Felvillant a kis lámpa a műszerfalon? Nem indul az autó? Mi lehet a hiba?

2024.08.29.

Fő feladata a motor által kibocsátott káros anyagok átalakítása kevésbé ártalmas vegyületekké, mielőtt...

 

YjVkNG