Lengéscsillapító cserénél mit kell még cserélni?
Amennyiben az autónk lengéscsillapítója meghibásodik és cserére szorul mindenképpen számoljunk a lengéscsillapító vásárlása mellett még járulékos költségekkel is.
Lengéscsillapító cserénél általában 99%, hogy a lengéscsillapító porvédők és felütközésgátlók is cserére szorulnak. A porvédő szettek mondhatni filléres alkatrészek és a lengéscsillapító cserekor egy mozdulattal könnyen kicserélhetők, tehát munkadíjban többletköltséget nem okoz, de a szerelő jó, ha nem a régit teszi vissza. Emellett a lengéscsillapítók élet tartalmát meghosszabbítja , belső szerkezetét megvédi!
Lengéscsillapító cserénál szembesülünk a toronycsapágyak és torony szilent állapotával is. Ezeket az alkatrészeket nem kell kötelezően cserélni mint a porvédőket, csak abban az esetben kell kicserélni ha rosszak, de hibafeltárás a lengéscsillapító cserénél a legideálisabb.
Törött rugó. Sok ügyfél lengéscsillapító cserénél szembesül azzal, hogy valamelyik rugó eltört! Törött rúgót egyértelműen cserélni kell, méghozzá párban. Ha lengéscsillapító szerelés közben nem találunk rugó törést vagy esős korróziót a rugón akkor nem kötelező cserélni!
Első stabilizátorkar gyakran egybe gyógyul a lengéscsillapító szárával. Van olyan esett, hogy le se lehet venni róla csak vágni. Vágás közben sérülhet a lengéscsillapító és a stabilizátor pálca is. Nyílván cseréje a stabilizátor karnak akkor kötelező ha sérült vagy törött.
Általában ez a 4 dolog az ami velejárója lehet egy lengéscsillapító cserének. Sokan megelőzik a problémát és a fent említett alkatrészek cseréjét egybekötik a lengéscsillapító vásárlással és cserével. Biztosra mennek.
Amennyiben lengéscsillapító csere önnél is esedékes vagy esetleg további autóalkatrészre van szüksége de tanácstalan, hívja technikus kollégánkat elérhetőségeink egyikén.
Problémamenetes autózást kíván mindenkinek:
Süvöltős Tamás
futomuwebshop.hu