Katalizátor csere
Amennyiben a katalizátorunk csörög, zörög, vagy az autónk hibakód olvasása során a P0420 hibakódot jelzi, szinte biztosak lehetünk a katalizátorunk meghibásodásában. Általában, vagy a katalizátor belseje szakadt, tört össze és ezért van a Katalizátor rendszer hatékonysága határéték alatt. Nem tudunk mást tenni, mint cseréljük a katalizátort! A katalizátor cseréhez elengedhetetlen egy jól felszerelt műhely. A bátor próbálkozok otthon is neki álhatnak de általában balul sül el a csere.
Mivel a kipufogó rendszerben foglal helyet a katalizátor ezért az az autó alján van. Itt mindjárt egyértelművé válik, hogy szükségünk lesz egy emelőre vagy egy aknára, hogy az autó aljához hozzá férjünk kényelmesen.
Mindenképpen szükségünk lesz a hibás katalizátor cseréjéhez nem csak magára az új katalizátora de kelleni fog a csatlakozási pontokhoz a való csavarok és tömítések, esetleg bilincsek is. Nem szabad nekiállni úgy, hogy a régi tömítések és csavarokat vissza tudjuk majd tenni, mert nem igy van. nem fogjuk tudni vissza szerelni mert azok már szét vannak égve és nagy valószínűséggel össze vannak rozsdásodva is! Általában a katalizátor cseréjekor szinte mindig vágni kell a régi bilincseket és csavarokat, tehát legyen kézközelben a flex is.
Másik nagy probléma ami szintén nagy százalékban előfordul, 10autóból 8nál, hogy a lambdaszonda nem jön ki a kipufogó rendszerből. Általában megsérül a csere során, vagy kihúzza a menetet vagy bele is törik. Nagy óvatossággal járjunk el a lambdaszonda kivételekor, melegítsük óvatosan és használjunk különféle kemikáliákat továbbá mindéképpen lambdaszonda kulccsal próbálkozzunk kitekerni. A lambdaszondakulcs egy olyan speciális kulcs ami nagyon hasonklit egy hosszú kovára, de annál sokka hosszabb és hosszában végig is van vágva, hogy a lambdaszonda kábele ne sérüljön! Szükségünk lehet még felfogatási és rögzítési gumi pogácsákra is, mert levételkor az is sérülhet, illetve mivel el vannak öregedve és ki vannak repedezve akkor nem szabad vissza tenni már. Ha ki tudtuk szerelni a rossz, hibás katalizátort akkor feltétlenül hasonlítsuk össze az új katalizátorral. Erre azért van szükség, mert a későbbiekben ha az össze szerelés során vagy után derül ki egy hiba akkor az nagy bosszúságot tud okozni!
Összehasonlításnál tegyük egymás mellé mind a két katalizátort, szemrevételezzük a formáját, alakját. Mérjük meg a be és kilépő kipufogó cső méreteit, hogy megegyeznek-e a régivel, hasonlítsuk össze a falogatási pontok azonoságát is és a lambdaszonda elhelyezkedését is.
Amennyiben minden szétjön szépen és szétszerelés is könnyen megy és az új katalizátor is könnyen a helyére kerül úgy nincs más teendőnk. Az új katalizátort nem kell „feltanitani” az autónak. Járó motornál ellenőrizzük, hogy nem a fúj ki valahol és minden rögzítési pont rendben van.-e.
Új gyári vagy utángyártott katalizátorok vásárlásában tudunk segíteni, kérjük töltse ki ajánlatkérő Űrlapunkat.