A legnagyobb félelmünk az lehet, amikor szerelőhöz visszük az autónkat, hogy nem annyi lesz a végösszeg, amit előre megbeszéltünk. Hiszen a legtöbb helyen nem tudnak pontos összeget mondani az óradíjra, alkatrészekre, így előfordul, hogy a többszörösét kell a végén kifizetni.
Süvöltős Tamásék autószerelő műhelyében biztosan nem érhet kellemetlen meglepetés, hiszen szinte pontosan meg tudják mondani, mennyibe kerül majd a teljes munka, óradíjjal, alkatrészekkel együtt. Persze itt is lehetnek eltérések, de korántsem annyi, mint máshol.
A futomuwebshop.hu tulajdonosa elárulta:
“Általában 2 részre szoktam osztani az előzetes árkalkulációt. Az egyik eset, amikor tudjuk, hogy az autónak fix hibája van, mondjuk eltört a rugója, stb… ilyenkor alvázszám alapján meg tudjuk mondani, mennyibe kerül az alkatrész, és mennyi idő azt kicserélni. A másik eset, amikor csak tippelni lehet, mi is a gond, mert annyit tudunk, hogy mondjuk, kopog az autó. Ilyenkor először átvizsgáljuk, feltárjuk a hibát, megbeszéljük, megmutatjuk, hogy mi a probléma, és készítünk egy árajánlatot. Egyeztetünk egy időpontot, amire visszajön az ügyfél, és akkor megoldjuk a problémát.
Mondok egy példát. A lengőkar egyik végén van a szilent, a másikon a gömbfej. Ezek egyenként 5-5.000 forintba kerülnek, az 10.000 forint. A cseréjükre pedig 1 órás munkadíj kell, nálunk az nettó 15.000 forint. Ha gömbfejet kell cserélni, akkor ez az összeg drágább is lehet, mert összetettebb feladat. És ekkor még a lengőkarunk nem új, csak a 2 alkatrész benne. Egy új lengőkar nagyjából 20.000 forint, viszont az óradíj ilyenkor olcsóbb, mert gyorsabban megvagyunk vele, és új alkatrészek is lesznek benne. Ebben az esetben még egy órányi munkadíjjal sem kell számolnia a vevőnek. Itt biztosra megyünk, mert nem külön újítunk fel, cserélgetünk a lengőkarban részeket.”
Kiemelte azt is, igy pontosan érti, miért bizalmatlanok sok esetben a vevők.
“Megértem, hogy sokak félelme az, hogy nem annyi lesz a végső ár, mint amit legalább nagyjából kalkuláltak nekik a szerelés elején. Nekünk van egy programunk erre, amivel ki tudjuk számolni, hogy egy bizonyos típusú autónál, mennyi idő kicserélni valamit. Ha 6 órás munka, akkor 6 órát mutat a program. Ezzel már lehet kalkulálni. Kisebb eltérések lehetnek, mert lehet, rozsdás, törött egy csavar, vagy feltárunk valamit, amiről nem tudtunk addig, de akkor sem lesz duplája, vagy háromszorosa a munkaóra”- összegezte.
Tamásék rendszerében tehát az a nagyon jó, és biztonságot adó, hogy előre lehet szinte pontos árat kalkulálni, alkatrészekkel, munkadíjjal együtt. Mivel szakértő kezekben van az ügyfél, így maga a vevő választhat a felkínált javítási lehetőségek közül. Persze, kap egy javasolt iránymutatást, de mindenképpen látja, hogy mi, mennyibe kerül. Tud választani az árak között.
A webshop tulajdonos elmondta azt is, hogy érdemes őket felkeresni egy használt autó vásárlása előtt is, hiszen nem szabad zsákbamacskát venni. Erre náluk külön vizsgálat, csomag van, ami nettó 25.000 forintba kerül. Ez csak egy pici töredéke annak, amennyiért megvesszük az autót, és mégis milliókat lehet vele spórolni, mert ha bármilyen hibája van, azt megtalálják. Magyarul, nem később derül ki, hogy egy rossz autót vettünk. Ha még költeni is kell rá, akkor tudunk vele kalkulálni. A weboldalukon van egy árajánlat kérő űrlap, aminek a kitöltésével máris kaphatunk egy kalkulált választ arra, mennyi lehet az autónk javítása.